زمان مطالعه: 4 دقیقه

کارخانجات و شرکت های تجهیزات پزشکی پلیمری، به ارائه مواد پیشرو در صنعت مراقبت های بهداشتی، پلیمرهای تخصصی پیچیده، قابل اعتماد و با کارایی بالا برای ابزارهای جراحی و کیس ها و سینی های استریلیزاسیون می پردازند. برای برآورده کردن نیازهای صنعت، پلاستیک های درجه پزشکی، جایگزین های مقرون به صرفه ای هستند که استحکام ضربه ای استثنایی، تحمل گرما، سفتی و سازگاری با استریل را برای انواع کاربردهای جراحی ارائه می دهد.
مجموعه گسترده پلیمرهای تخصصی، انعطاف‌پذیری طراحی عالی و سهولت پردازش در قالب‌گیری، اکستروژن و ترموفرمینگ را تسهیل می‌کنند. همچنین کاربردهایی از نظر زیبایی شناختی، درجه های شفاف و مات و رنگ پذیری برای برندسازی یا روش های سازمانی تخصصی ارائه می دهند. علاوه بر این، مجموعه ای از مواد زیست سازگار برای ابزارهای جراحی مهندسی وجود دارند تا ابزارهای یکبار مصرف، ابزارهای قابل استفاده مجدد، کیس ها و سینی ها را با استحکام ضربه بالا، عملکرد مکانیکی فوق العاده، مقاومت شیمیایی فوق العاده و سفارشی سازی انعطاف پذیر ارائه دهند.
پلیمرهای تخصصی برای دستگاه های جراحی، مطابق با بالاترین استانداردها برای ایمنی و کیفیت است. همه این پلیمرهای درجه پزشکی به طور کامل برای زیست سازگاری تحت ISO 10993:1 آزمایش شده اند و هیچ شواهدی از سمیت سلولی، حساسیت، واکنش داخل جلدی یا سمیت سیستمیک حاد نشان نمی دهند. پلیمرهای باکیفیت، خواص عالی عملکرد و قابلیت اطمینان خود را از طریق تمام روش‌های استریل‌سازی مرسوم از جمله: بخار، اکسید اتیلن، پراکسید هیدروژن تبخیر شده و تشعشع گاما حفظ می‌کنند. همچنین دارای مزایایی هستند که عبارتند از: استحکام ضربه، استحکام و سفتی بالا، ثابت دی الکتریک پایین، استریل‌سازی عالی و سازگاری با مواد ضدعفونی‌کننده.
همچنین پلاستیک‌هایی با کارایی بالا برای دستگاه‌های جراحی، مواد معتبر و قابل اعتماد را برای کاربردهای مختلف، از جمله دستگیره‌ها، آزمایش‌ها، کیس‌ها، سینی‌ها، فورسپس‌ها، درج‌کننده‌ها، استخراج‌کننده‌ها، درب‌ها و کیت‌های جراحی ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید  ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی

حتما این مقاله را بخوانید: اکسترودر


ترموپلاستیک دستگاه جراحی یکبار مصرف

استحکام کششی و خواص ارگونومیک، پلی‌آری‌لامید و پلی سولفون آن‌ها را به انتخاب‌های برجسته‌ای برای مواد ابزار یکبار مصرف تبدیل می‌کند. همچنین عملکرد مکانیکی بسیار چشمگیری از خود نشان می دهند و با روش های مقرون به صرفه استریلیزاسیون بخار سازگار هستند. این پلیمرهای تخصصی در مجموعه ای از ابزارهای جراحی یکبار مصرف، مانند کورت، اینسرتر، نگهدارنده سوزن، فورسپس، درب و کیت جراحی استفاده می شوند.

حتما این مقاله را بخوانید: تولید تجهیزات پزشکی

ترموپلاستیک دستگاه جراحی قابل استفاده مجدد

پلیمرهای تخصصی برای ابزارهای قابل استفاده مجدد عبارتند از: پلی فنیل سولفون، پلی‌آرترکتون و پلی‌اترترکتون. این پلیمرهای درجه پزشکی با کارایی بالا، استحکام و چقرمگی بی‌نظیری را همراه با تحمل دمای بالا و مقاومت شیمیایی برای پشتیبانی از ابزارهای جراحی که نیاز به استفاده مجدد و استریل کردن چرخه تکرار بخار دارند، ارائه می‌دهند. پلی فنیل سولفون، پلی‌آرترکتون و پلی‌اترترکتون به شکلی انعطاف‌پذیر قادر به مقاومت در برابر استفاده مکرر و روش‌های استریل‌سازی، بدون از دست دادن قابل توجه خواص فیزیکی یا مکانیکی هستند. این مواد را برای ابزارهای جراحی قابل استفاده مجدد مانند: دستگیره ها، ابزار آزمایشگاه ها، کیس هاو سینی ها به کار می برند.

حتما این مقاله را بخوانید: ساخت ماشین آلات تجهیزات پزشکی

برخی از ویژگی های پلیمرهای تخصصی برای دستگاه های جراحی

استحکام و سفتی فوق العاده

هر دو ابزار پلاستیکی یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد، کیس ها و سینی ها به استحکام فوق العاده ای برای رقابت و عملکرد بهتر از کاربردهای فلزی سنتی نیاز دارند. استحکام کششی پلی آریل آمید، از فلزات و آلیاژهای ریخته‌گری شده تقلید می‌کند، که آن را به پلیمری ایده‌آل برای یک بار مصرف، ابزارهای جراحی پلاستیک مانند اینسرتر، فورسپس، جمع‌کننده و استخراج‌کننده تبدیل می‌کند. هر دو پلی فنیل سولفون و پلی آریل اترکتون ابزارهای جراحی قابل استفاده مجدد را با سفتی و استحکام بی‌نظیر ارائه می‌کنند که عمر محصول نهایی را طولانی‌تر کرده و کارایی را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید  کاربرد پلیمر در تجهیزات پزشکی

سازگاری عالی با استریلیزاسیون

پلیمرهای تخصصی برای دستگاه های جراحی، از نظر سازگاری با استریلیزاسیون گاما مورد بررسی قرار می گیرند و با طیف گسترده ای از روش های استریلیزاسیون بخار قابل اجرا سازگار هستند. پلی آریل آمید با استریلیزاسیون گامای پرانرژی و حجیم سازگار است که هزینه را کاهش می دهد و یک چرخش سریع به بازار ارائه می دهد. علاوه بر این، ابزارهای پلیمری ساخته شده با پلی فنیل سولفون و پلی سولفون به دلیل تحمل دمای بالا و پایداری هیدرولیتیک عالی، می توانند در برابر استریلیزاسیون بخار چرخه تکراری مقاومت کنند.

حتما این مقاله را بخوانید: ساخت قالب های تخصصی تجهیزات پزشکی

مقاومت شیمیایی عالی

ابزارهای جراحی برای مقاومت در برابر محیط های خشن در طول فرآیندهای شستشو و ضد عفونی قبل از اتوکلاو، به مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی نیاز دارند. پلاستیک‌های استریل‌شونده با بخار دارای خواص شیمیایی برتری هستند و پس از ضدعفونی، قابلیت‌های عملکردی بالایی را حفظ می‌کنند. پلی فنیل سولفون و پلی آریل اترکتون ابزارهای استریل پذیر قابل استفاده مجدد را با مقاومت شیمیایی برتر ارائه می دهند و خواص فیزیکی و عملکرد مکانیکی خود را از طریق قرار گرفتن در معرض تکرار شیمیایی حفظ می کنند.

رنگ پذیری و سفارشی سازی

پلاستیک های تخصصی برای دستگاه ها و ابزار پزشکی در چندین رنگ و درجه موجود است که مجموعه ای از فرصت های برندسازی منحصر به فرد و روش های سازمانی را تسهیل می کند. پلی فنیل سولفون در طیف گسترده ای از رنگ های شفاف و مات وجود دارد. پلی آریل آمید، در رنگ های تثبیت شده با گاما موجود است که تمایز ابزارهای جراحی یکبار مصرف را در کیت های جراحی ستون فقرات ساده می کند. علاوه بر این پلی آریل اترکتون، زیبایی‌شناسی و رنگ‌پذیری عالی را ترکیب می‌کند تا امکان سفارشی‌سازی فراوان و انواع درجه‌ها با کارایی بالا را فراهم کند.

همچنین بخوانید  مهم ترین فاکتورهای ساخت شرکت تجهیزات پزشکی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست