زمان مطالعه: 4 دقیقه

پلیمر درجه پزشکی

مواد پلیمری درجه پزشکی بخشی ضروری از سیستم مراقبت‌های بهداشتی مدرن هستند. این مواد با الزامات مقررات جهانی مطابقت دارند و به طور خاص برای مصارف پزشکی مهندسی و تولید می‌شوند. در مورد ما، در دسترس بودن آنها برای مدت طولانی تری نسبت به نمرات معمولی تضمین می شود. این به طراحان دستگاه امکان می‌دهد تا محصولاتی را که به نفع کاربران در سراسر جهان است، با اطمینان طراحی و مشخص کنند.

همه پلیمرهای درجه پزشکی یکسان ایجاد نمی‌شوند. در این صفحه، ما بر روی برخی از مزایای خط کوپلیمرهای الفین حلقوی Advanced Polymers یا COC تمرکز می‌کنیم.

حتما این مقاله را بخوانید: اکسترودر

در مراقبت‌های بهداشتی، خلوص حرف اول را می‌زند

COC یک پلیمر فوق‌العاده خالص است – در واقع، خالص‌تر از بیشتر شیشه‌های پزشکی است. برخلاف شیشه، سطحی غیر یونی و بی اثر دارد تا دناتوره شدن، تجمع، لایه لایه شدن و دیگر نگرانی‌های شیشه‌ای سنتی را به حداقل برساند. و وقتی صحبت از حفظ خلوص می‌شود، پلاستیک‌های درجه پزشکی را می‌توان از طریق همه روش‌های رایج استریل کرد. قابل شستشو است. با حفظ محیطی خوش خیم و محافظی که دستگاه‌های مبتنی برCOC  ارائه می‌کنند، خطر را کاهش دهید و عملکرد را افزایش دهید.

ویژگی‌های سازگار برای عملکرد قابل اعتماد

بسیاری از کلاس‌های پلیمرهای درجه پزشکی به رطوبت حساس هستند، به این معنی که وقتی رطوبت تغییر می‌کند، اجزای دستگاه ممکن است دچار تغییرات ظریف در ابعاد و سایر خواص شوند. پلیمر پزشکی تحت تأثیر رطوبت قرار نمی‌گیرد و از آنجایی که بیشتر گریدها 100% آمورف هستند، دقت ابعادی مانند بسیاری از پلاستیک‌ها تحت تأثیر کریستالیزاسیون قرار نمی‌گیرد. هنگامی که تحویل دقیق و ثابت در یک برنامه پزشکی ضروری است، COC انتخاب ایمن برای اجزای تحمل محکم است.

حتما این مقاله را بخوانید: ساخت ماشین آلات تجهیزات پزشکی

شفافیت و شفافیت UV

درجات پزشکی COC بسیار شفاف هستند و از نظر نوری برای جایگزینی شیشه در بسیاری از کاربردها مناسب هستند. خطر شکستگی، که می‌تواند منجر به خرابی دستگاه و از بین رفتن محصول شود، در هنگام استفاده از پلاستیک درجه پزشکی به جای شیشه، بسیار کاهش می‌یابد. وزن سبک یکی دیگر از مزایای COC است.

COC بسیار شفاف در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور مرئی، انتخاب واضحی برای کاربردهای تشخیصی و تحلیلی است. ما گریدهایی را با انتقال در طول موج‌های کمتر از 220 نانومتر تولید می‌کنیم که نسبت به سایر پلیمرها برتری دارد. برای انتقال در محدوده UVA و UVB و حتی قسمت بالایی محدوده طول موج UVC، COC انتخاب واضحی است.

حتما این مقاله را بخوانید: تولید تجهیزات پزشکی

مقاومت در برابر حرارت

خانواده پلاستیک‌های طبی COC شامل گریدهایی با مقاومت حرارتی تا 170 درجه سانتیگراد می باشد. در برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، مقاومت در برابر دما اغلب برای استریل کردن دستگاه‌ها با بخار مهم است. دستگاه‌های تشخیصی که از فناوری PCR استفاده می‌کنند ممکن است برای عملکرد در دمای 90 تا 110 درجه سانتیگراد طراحی شوند. پوشیدنی‌ها ممکن است نیاز داشته باشند که حتی در آب و هوای گرم نیز کارایی داشته باشند، یا از ذخیره گرما جان سالم به در ببرند. با خانواده‌ای از رزین‌های پزشکی که سطوح مختلف مقاومت در برابر حرارت را ارائه می‌دهند، می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای دستگاه پزشکی شما مطابقت دارد.

پلیمر درجه پزشکی

مقاومت شیمیایی

محیط‌های بهداشتی می‌تواند برای پلاستیک‌های معمولی چالش برانگیز باشد. به طور خاص، تجزیه و تحلیل‌های بالینی بر موادی مانند الکل‌ها، DMSO، استون، اسیدها، بازها و غیره متکی هستند. COC بسیار مقاوم در برابر این مواد و سایر مواد قطبی است. این امر، COC را به بهترین راه حل برای فهرست رو به رشدی از محصولات تشخیصی، میکروسیال، و نقطه مراقبت تبدیل می‌کند. میکروپلیت‌ها، کووت‌ها و سایر وسایل یکبار مصرف از COC به جای PP، PS یا PC استفاده می‌کنند، هر زمان که خلوص برای نتایج ثابت کلیدی باشد. میکسرهای سیمان استخوانی به مقاومت رزین‌های COC در برابر متاکریلیک اسید، یک جزء کلیدی سیمان استخوان، متکی هستند.

حتما این مقاله را بخوانید: ساخت قالب های تخصصی تجهیزات پزشکی

مانع

بسیاری از پلاستیک‌های پزشکی موانع ضعیفی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی هستند که منجر به ماندگاری کوتاه می‌شوند. پلیمرهای درجه پزشکی دارای خواص استثنایی در برابر رطوبت هستند و همانطور که در بالا ذکر شد در برابر نفوذ سایر مواد نیز مقاومت می‌کنند. در کاربردهایی مانند سرنگ‌های از پیش پر شده، کارتریج‌ها و ظروف، قدرت با جلوگیری از نفوذ حفظ می‌شود.

طراحی با جزئیات

پلیمرهای درجه پزشکی COC، سیستم‌های تحویل را کوچک می‌کنند و محدودیت‌های شیشه را از بین می‌برند. سیستم‌های جدید از آزادی طراحی COCبهره می‌برند. با بازتولید جزئیات شگفت‌انگیز، جریان بالا برای هندسه‌های پیچیده، و پایداری ابعادی عالی، به انتخاب روشنی برای دستگاه‌های تحویل دقیق فشرده و سبک وزن فردا تبدیل شده است. جزئیاتی به کوچکی مقیاس میکرون در COC قالب‌گیری می‌شوند تا فناوری‌هایی مانند میکروسیال در دستگاه‌های پیشرفته را فعال کنند.

در حال پردازش

اکثر مشتریان مراقبت‌های بهداشتی COC  قطعات خود را از مواد درجه پزشکی ما قالب‌گیری می‌کنند. در برخی موارد، جایی که محصول انعطاف پذیر مورد نظر است، قطعات از فیلم‌های انعطاف پذیر ساخته شده از COC مونتاژ می شوند. قطعات رشدی را می‌توان از پلاک یا سایر اشکال استوک ماشینکاری کرد.

حتما این مقاله را بخوانید: اکسترودر

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست