زمان مطالعه: 3 دقیقه

ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی

ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی با استفاده از مواد پلاستیکی در درجه پزشکی که بادوام، قابل اعتماد و مطابق با مقررات FDA هستند، جوهره ساخت قالب‌های پزشکی است. فرآیند قالب‌گیری تزریق پلاستیک پزشکی مقرون به صرفه است، و برای دوره‌های تولید با حجم بالا و کاربردهایی که نیاز به ثبات و تحمل سخت دارند، ایده‌آل است. این فرآیند قالب‌گیری همچنین برای توسعه نمونه اولیه دستگاه پزشکی برای فرآیند تأیید FDA و برای استفاده در آزمایش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود. شرکت ساخت و تولید تجهیزات پزشکی بهبود پایدار ارائه دهنده پیشرو در صنعت قطعات و اجزای ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی است. توسعه نمونه اولیه پلاستیک و تجهیزات پزشکی ما در میان بهترین‌ها در کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلاستیک دستگاه پزشکی و قابلیت‌های قالب گیری تزریقی پزشکی ما، با ما تماس بگیرید.

مزایای قالب‌گیری تزریق پلاستیک پزشکی

از آنجایی که پلاستیک تجهیزات پزشکی تطبیق پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد و می‌تواند با فلز ترکیب شود تا ویژگی‌های محصول پزشکی را ایجاد کند، پلاستیک‌های درجه پزشکی به مواد ترجیحی برای انواع بسیاری از دستگاه‌های پزشکی الکترونیکی تبدیل شده‌اند. برخی از مزایایی که شرکت‌های قالب‌گیری تزریقی پزشکی می‌توانند ارائه دهند عبارتند از:

  • ارگونومی بهبود یافته
  • کاهش وزن
  • افزایش عملکرد
  • هزینه کمتر
  • کاهش بار عقیم سازی
همچنین بخوانید  تولید تجهیزات پزشکی

چرا قالب‌گیری تزریق پلاستیک در زمینه پزشکی مهم است؟

از زمان آغاز، ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی از پلاستیک مدرن به طور پیوسته افزایش یافته است. دستگاه‌های پزشکی که از پلاستیک تزریقی تولید می‌شوند به کاهش هزینه‌های پزشکی، بیماری‌های عفونی و مدیریت درد کمک کرده‌اند. پلیمرهای با فناوری پیشرفته در ساخت نمونه اولیه دستگاه پزشکی استفاده می‌شوند و معمولاً برای ایجاد اندام‌های مصنوعی بهبود یافته و دستگاه‌هایی که خطر عفونت را کاهش می‌دهند، استفاده می‌شوند. ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی به طور مستقیم به افزایش ایمنی بیمار و توانایی نجات جان بیشتر منجر می‌شود.

حتما این مقاله بخوانید: ابزار کنترل کیفی تجهیزات پزشکی

کاربردهای قالب گیری تزریق پلاستیک دستگاه پزشکی

با استفاده از فرآیندهای قالب گیری تزریقی پزشکی، دستگاه‌های تحویل استنت، ایمپلنت، بخیه و موارد دیگر را تولید می‌کنیم. ما همچنین خدمات مونتاژ را برای اجزای فرعی دستگاه‌های پزشکی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر ارائه می‌دهیم. ما علاوه بر قالب‌گیری تزریقی پزشکی، قالب‌های پلاستیکی را تولید می‌کنیم که اجزا یا مکانیزم‌های غیر پلاستیکی را در خود جای می‌دهند.

فرآیندهای ساخت قالب های تخصصی و تجهیزات پزشکی می‌توانند محفظه‌هایی را برای دستگاه‌های پزشکی ایجاد کنند، از جمله:

  • محوظه‌های پزشکی
  • دستگیره‌های پزشکی
  • سوزن
  • ابزار و تیغه‌های جراحی
  • لوله‌ها
  • تجهیزات دندانپزشکی
  • اجزای تجهیزات پزشکی
  • مبحث اعضای مصنوعی

حتما این مقاله بخوانید: اکسترودر

ملاحظات برای انتخاب مواد پلاستیکی قالب‌گیری تزریقی پزشکی

استحکام:

رزین‌های پلاستیکی سطوح مختلفی از استحکام را ارائه می‌کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که مواد پلاستیکی درجه پزشکی که انتخاب می‌کنید، خواص استحکام مورد نیاز کاربرد شما را فراهم می‌کند.
الزامات FDA: دستگاه‌های پزشکی که کاشته می‌شوند نیازهای متفاوتی نسبت به مواردی دارند که برای لوله، ابزار پزشکی و سایر مصارف خارجی استفاده می‌شوند. قبل از انتخاب ماده، الزامات FDA را برای برنامه خود مرور کنید.

همچنین بخوانید  تحولات مواد پلیمری در دندانپزشکی
مقاومت در برابر مواد شیمیایی و گرما:

مقاومت شیمیایی و حرارتی دو ملاحظه مهم هنگام انتخاب مواد پلاستیکی درجه پزشکی هستند، به خصوص اگر اجزای نهایی شما باید قادر به استریل شدن از طریق اتوکلاو، اشعه گاما یا روش‌های شیمیایی باشند.

محیط عملیاتی:

شرایط عملیاتی الزامات استحکام، مقاومت دما، مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر خوردگی، قرار گرفتن در معرض تشعشع و عوامل دیگر را تعیین می‌کند. اطمینان حاصل کنید که مواد پلاستیکی درجه پزشکی که انتخاب می‌کنید می‌توانند در شرایط محیط کاری شما مقاومت کنند.

روش قالب‌گیری:

قالب‌گیری تزریقی پزشکی و قالب‌گیری درجه پزشکی دو روشی هستند که معمولاً برای ساخت نمونه اولیه دستگاه‌های پزشکی استفاده می‌شوند، اما همه مواد پلاستیکی با هر دو روش سازگار نیستند. قبل از انتخاب مواد پلاستیکی درجه پزشکی تعیین اینکه از کدام روش استفاده خواهید کرد بسیار مهم است.

امتیاز دهی
5/5
مقالات

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.